مقالات

خرید و قیمت با کیفیت ترین کراپ ورزشی

خرید کراپ ورزشی

حتماً می‌دانید که امروزه داشتن تناسب اندام تبدیل به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد شده و همگان دوست دارند با استفاده از ورزش و تمرینات مختلف، به اندام مورد نظر خود دست پیدا کرده و از این طریق زیبایی ظاهری و در نتیجه اعتماد به نفسشان را بالا ببرند. اما باید بدانید که انجام حرکات ورزشی مختلف به لباس‌های مخصوصی احتیاج دارد و در صورتی که شما از گزینه‌های مناسب استفاده نکنید، ممکن است در روند تمرینات شما اثر منفی بگذارد و همچنین هنگام انجام ورزش، احساس راحتی نداشته باشید. کراپ ورزشی یکی از محصولاتی است که این روزها بسیار محبوب شده و اکثر بانوان از آن در باشگاه‌های ورزشی و یا منزل جهت ورزش کردن استفاده می‌نمایند که سبب می‌شود هنگام انجام فعالیت‌های مختلف، آرامش خاطر بیشتری داشته و به صورت حرفه‌ای‌تر عمل کنند. از طرفی ممکن است برخی از افراد با انواع کراپ ورزشی و کاربرد هر کدام از آنها آشنایی نداشته باشند و هنگام خرید نتوانند گزینه مد نظرشان را انتخاب کنند و در نتیجه دچار سردرگمی می‌شوند. به همین دلیل ما می‌خوایم در این مطلب در مورد کراپ ورزشی، انواع آنها و همینطور قیمت این محصول صحبت کرده و نکات خوبی را در اختیارتان قرار دهیم. پس اگر شما نیز به کسب اطلاعات مفید در این زمینه علاقه دارید، به شما توصیه می‌کنیم تا پایان مطلب ما را همراهی بفرمایید.

تاریخچه کراپ

جالب است بدانید که پیدایش این محصول به دوران جنگ جهانی باز می‌گردد؛ در آن زمان به دلیل اینکه مردم با بحران‌های متفاوتی مانند کمبود پارچه مواجه بودند و برای صرفه‌جویی در مصرف این ماده، قسمت پایین تنه لباس‌ها را می‌بریدند و لباس فقط قسمت سینه‌ها را می‌پوشاند. در همین زمان بود که کراپ‌ها وارد دنیای مد و فشن شدند و در دهه ۱۹۸۰ طرفداران بسیار زیادی پیدا کردند. کمپالی‌های تولید کننده پوشاک نیز طراحی‌های متفاوتی به این لباس‌ها افزودند تا زیباتر از قبل شوند. در حال حاضر این محصول توسط بانوان و آقایان مورد استفاده واقع می‌شود و به دلیل تنوع بی‌نظیری که در طرح و رنگ دارد، تبدیل به یکی از پوشاک محبوب در سراسر جهان شده است.

کراپ ورزشی

کراپ چیست؟

به طور کلی کراپ به لباس‌هایی گفته می‌شود که قسمت بالاتنه و سینه‌ها را می‌پوشاند و قسمت میانی بدن و ناف را آشکار می‌کند. کراپ دو بند ثابت دارد که روی شانه‌ها قرار می‌گیرد و به دلیل اینکه این بندها قابلیت تنظیم سایز را ندارند؛ بهترین کار این است که قبل از خرید، سایز دقیق خود را محاسبه کنید. باید بدانید که با پوشیدن این لباس، قسمت پهلوها و شکم شما در معرض دید خواهد بود؛ به همین دلیل بیشتر افرادی که اندام لاغری داشته و شکمشان صاف است، از این محصول استقبال می‌کنند. البته لازم به ذکر است که که نداشتن شکم صاف، دلیل کافی برای استفاده نکردن از این لباس نیست؛ زیرا کراپ در سایزها و اندازه‌ها متنوعی تولید می‌شود و افرادی که دارای اضافه وزن و با هر شکل بدنی که هستند، می‌توانند از مدل‌های متناسب و دلخواه خود بهره بگیرند.

کراپ ورزشی ترکیه ای

کراپ ورزشی چیست؟

کراپ‌های ورزشی یکی از انواع لباس‌های ورزشی مورد علاقه بانوان است و به دلیل راحتی و زیبایی که دارد، اکثر افراد تمایل به استفاده از آن را دارند. در صورتی که تازه ورزش کردن را شروع کرده‌اید، این محصول یکی از لباس‌های بسیار مناسب برای شما خواهد بود و اگر جزو ورزشکاران حرفه‌ای هستید نیز، حتماً از پرکاربرد بودن کراپ ورزشی آگاهی دارید. بهتر است بدانید که لباس‌های مناسب باشگاه و بدنسازی باید ویژگی‌های منحصر به فردی از جمله جنس مرغوب، راحتی، جاذب رطوبت و… را داشته باشند. کراپ ورزشی تا حدود زیادی به کراپ‌های معمولی شباهت دارد و اغلب کراپ‌های ورزشی زنانه، دارای دو عدد پد در قسمت جلو بوده که برای کیپ نگه داشتن سینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این مدل کراپ‌ها باعث می‌شود که هنگام ورزش کردن از افتادگی سینه‌ها جلوگیری شده و آنها را در حالت متعادلی نگه دارد. کراپ‌های ورزشی ممکن است تنگ یا گشاد باشند؛ در صورتی که شما از مدل‌های گشاد کراپ استفاده می‌کنید، بهتر است برای نگه داشتن سینه‌ها از نیم تنه استفاده کنید.

انواع کراپ ورزشی

انواع کراپ ورزشی

این محصولات با تنوع بی‌نظیری تولید می‌شوند تا همه افراد بتوانند طبق سلیقه خود از مدل‌های متفاوت آن بهره بگیرند. ما می‌خواهیم در این قسمت به مهم‌ترین مدل‌های کراپ ورزشی شاره کنیم که شامل موارد زیر هستند:

  • کراپ ورزشی آستین بلند: کراپ‌ آستین بلند ورزشی نوعی لباس بوده دارای آستین‌های بلند و تنگ می‌باشد. تنه این محصول می‌تواند به صورت گشاد یا تنگ دوخته شود تا افراد با هر مدل که راحت‌ترند، تمرینات خود را انجام دهند. پارچه کراپ آستین بلند ورزشی خنک و بسیار سبک بوده و انتخابی مناسب برای افرادی که پوست حساسی دارند، می‌باشد. داشتن آستین‌های بلند در این مدل کراپ‌ها باعث می‌شود که برای فصول سرد سال نیز مناسب باشد. همچنین افرادی که ورزش‌های مربوط به دست را انجام می‌دهند؛ برای جلوگیری از آسیب وارد شدن به دستشان، از کراپ آستین بلند ورزشی بهره بگیرند.
  • کراپ ورزشی آستین کوتاه: همانطور که از نام این محصول مشخص است آستین‌های این نوع کراپ کوتاه بوده و می‌توان آن را تا حدی به یک تیشرت تشبیه کرد که قسمت پایین تنه و شکم در آن دیده می‌شود. کراپ‌های ورزشی آستین کوتاه در مدل‌های گشاد و تنگ جود دارد و کاربرد آن در بین ورزشکاران حرفه‌ای بسیار بالاست و اغلب مورد پسند افراد واقع می‌شود. اغلب این مدل از کراپ‌ها جزو کراپ ورزشی زنانه به شمار می‌رود.
  • کراپ ورزشی تک شانه‌ای: این مدل از کراپ‌های ورزشی بیشتر مناسب کسانی است که ترجیح می‌دهند در باشگاه تیپ متفاوت و خاصی را داشته باشند. کراپ ورزشی تک شانه‌ای به صورت فانتزی طراحی شده و به فرد این امکان را می‌دهد تا استخوان‌های گردن، شانه‌ها و ترقوه خود را به نمایش بگذارد. جالب است بدانید که این محصول علاوه بر اینکه استفاده‌های ورزشی دارد، می‌تواند با شلوارهای مناسب ست شده و در جمع‌های دوستانه استفاده شود.
  • کراپ ورزشی یقه‌دار: این نوع از کراپ‌های ورزشی حالتی شیک و زیبا دارند و افراد زیادی تمایل به استفاده از آنها را نشان می‌دهند. کراپ ورزشی یقه‌دار دارای یقه بلندی بوده که گردن را می‌پوشاند و غالباً حالتی تنگ و متناسب با فرم گردن دارد. این محصولات همه کاره هستند و می‌توان علاوه بر استفاده‌های ورزشی آنها را با کت‌های جلو باز ست کرد. ضمناً آنها محصولی عالی برای آب و هوای خنک بوده؛ زیرا با اینکه قسمت گردن را می‌پوشانند، بخش‌های میانی بدن را نشان می‌دهند.
  • کراپ ورزشی یقه هالتر: با وجود اینکه استفاده از کراپ ورزشی یقه هالتر در باشگاه‌ها زیاد است، اما خیلی مناسب ورزش کردن نیستند. مدل این نوع از کراپ‌ها اینگونه است که دارای بندی دور گردن می‌باشد که قسمت بالاتنه لباس به کمک این بند به دور گردن پیچیده می‌شود. مانند سایر مدل‌های کراپ، در کراپ ورزشی یقه هالتر نیز شکم و پهلوها در معرض دید قرار دارد و قسمت پشتی آنها نیز نسبتاً باز است. جالب است بدانید که کراپ ورزشی یقه هالتر و کراپ ورزشی تک شانه‌ای جزو کراپ ورزشی دخترانه محسوب شده که اغلب میان دختران جوان بسیار محبوب است.

قیمت کراپ ورزشی

قیمت و نحوه خرید کراپ ورزشی چگونه است؟

همانطور که می‌دانید امروزه با وجود تورم و نوسانات نرخ ارز نمی‌توان روی یک محصول قیمت معینی گذاشت. لباس‌های ورزشی از جمله کراپ‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند و قیمت‌هایشان دائماً در حال تغییر و تحول است. از سوی دیگر قیمت کراپ ورزشی با توجه به مدل، جنس و سایر ویژگی‌های آن تعیین می‌شود. در ضمن بدون شک برندهای ورزشی معروف، محصولات خود را با قیمت بالاتری به بازار عرضه می‌کنند. به همین دلیل شرکت‌های تولید کننده صنایع پوشاک ورزشی سعی می‌کنند نرخ‌های این کالا را طوری قرار بدهند که تمام اقشار مختلف جامعه با توجه به بودجه خود، بتوانند این محصول را خریداری کنند. در حال حاضر می‌توانید این محصول را با قیمت ۱۰۰ هزار تومان به بالا مشاهده کرده و طبق بودجه و سلیقه، هر کدام از آنها را انتخاب نمایید. همچنین توجه داشته باشید در صورتی که از برندهای خارجی خریداری می‌کنید؛ ممکن است هزینه‌هایی مانند نوسانات ارز، گمرک و حمل و نقل نیز به قیمت نهایی محصول افزوده شود. شما می‌توانید در سایت مانا اسپرت انواع و اقسام کراپ‌های ورزشی را با منصفانه‌ترین قیمت‌ها و با کیفیت‌ترین جنس‌ها خریداری کنید و از استفاده آن، لذت ببرید. نحوه خرید کراپ‌های ورزشی نیز به دو صورت است. در شیوه اول شما می‌توانید به صورت حضوری به فروشگاه‌های لوازم ورزشی سطح شهرتان مراجعه کرده و پس از مشاهده نزدیک کالا و اطمینان از کیفیت و اعتبار برند آن، کالا را بخرید. در روش دوم شما می‌توانید به سایت‌های مختلف اینترنتی سر بزنید، قیمت‌ها را با هم مقایسه کرده و گزینه مورد نظرتان را ثبت سفارش نمایید. توجه داشته باشید که در این روش شما می‌توانید با کارشناسان این سایت‌ها نیز ارتباط گرفته و سوالات خودتان را از آنها بپرسید تا آنان نیز شما را در زمینه مربوطه یاری کنند. مزیت خرید غیرحضوری این است که شما دیگر درگیر مشکلات خرید حضوری مانند ترافیک، آلودگی هوا و از دست دادن انرژی و زمان بیش از اندازه نخواهید شد و می‌توانید به راحتی و بدون دردسر، محصول را درب منزل‌تان تحویل بگیرید.

خرید کراپ ورزشی

هنگام خرید کراپ ورزشی به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • لازم است قبل از خرید سایز دقیق خود را حساب کرده تا کراپی متناسب با بدن خود انتخاب کنید. ضمناً کراپ خیلی تنگ یا خیلی گشاد را نخرید؛ زیرا برای شما بی‌استفاده می‌شود.
  • هنگام خرید این محصول سعی کنید از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر خرید کنید تا نسبت به کیفیت آن اطمینان لازم را داشته باشید.
  • سعی کنید محصولی را انتخاب کنید که قابلیت شستشو داشته باشد؛ زیرا مطمئناً پس از ورزش کردن بدن شما عرق می‌کند و لباس ورزشی شما آن را جذب خواهد کرد. لذا احتیاج به شستن خواهد داشت، بنابراین به این نکته نیز دقت فرمایید.
  • می‌توانید هنگام انتخاب کراپ ورزشی از رنگ‌های شاد و زیبای آن بخرید تا در روحیه شما نیز تاثیر خوبی داشته باشد.
  • جنس کراپ ورزشی باید طوری باشد که هوا را به سطح پوست انتقال دهد؛ وگرنه گرمای روی پوست منجر به آسیب شدید به پوست خواهد شد.

سخن پایانی

داشتن لباس مناسب حین ورزش کردن به شما کمک می‌کند تا تمرکز خود را روی تمرینات بگذارید و با آرامش بیشتری به انجام آنها بپردازید. کراپ‌های ورزشی در انواع ختلفی وجود دارند که ما در این مطلب به معرفی آنها پرداختیم و شما می‌توانید طبق سلیقه شخصی‌تان هر کدام از آنها را برگزینید. سایت مانا اسپرت با چند سال سابقه در زمینه معرفی و فروش محصولات ورزشی توانسته است اعتماد و رضایت مشتریان گرامی را به خود جلب نماید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع لباس‌های ورزشی به این سایت مراجعه کنید. امیدواریم مطالب بیان شده برای شما مفید بوده باشد. از صبر و شکیبایی شما عزیزان بسیار متشکریم.

سوالات متداول

۱_بهترین جنس کراپ ورزشی کدام است؟

کراپ‌هایی که برای ورزش کردن مناسب باشند، باید از جنس پارچه‌های کشسان با قدرت جذب عرق بالا تولید شده باشند و نخ به کار رفته در آنها کاملاً مرغوب باشد تا بازده افراد هنگام ورزش کردن بالا رود، پوست بدنشان عرق سوز نشود و هنگام انجام حرکات کششی، کاملا راحت و با آزادی عمل بالا باشند. کراپ‌ پنبه‌ای بهترین نوع کراپ‌ها هستند.

۲_آیا کراپ‌های ورزشی باعث لاغرتر نشان داده شدن بدن می‌شود؟

کراپ به دلیل اینکه نیم تنه بالایی بدن را پوشش می‌دهد و قسمت ناف و شکم را معرض دید می‌گذارد، باعث می‌شود که دور کمر فرد باریک‌تر نشان داده شده و پاهای او نیز بلندتر دیده شود؛ در نتیجه اندام شما را زیباتر و لاغرتر نمایش می‌دهد.

۳_فواید پوشیدن کراپ ورزشی در باشگاه چیست؟

تمرین کردن با کراپ ورزشی مزایای زیادی دارد. به این دلیل که دیگر لازم نیست نگران منقبض شدن شکم خود و یا پیراهن تنگ باشید؛ زیرا معمولاً پارچه‌های مورد استفاده در محصولات سبک و قابل تنفس است. همچنین این لباس‌ها به فرد این امکان را می‌دهد که آزادانه‌تر عمل کرده و به جای اینکه لباس حواسشان را پرت کنند، می‌توانند روی تمرینات خود تمرکز داشته باشند. ضمناً پوشیدن کراپ ورزشی به دلیل باز بودن به فرد یادآور می‌شود که در حین تمرین، بدن خود را درگیر کرده و حرکاتی عالی را انجام دهد.

۴_برای ورزش کردن کراپ ورزشی تنگ بهتر است یا گشاد؟

برای پاسخ به این سوال شما باید به میزان راحتی خود در محصول فکر کنید. اما به شما توصیه می‌کنیم کراپی را خریداری کنید که حالت متعادل داشته باشد؛ چون کراپ‌های ورزشی خیلی گشاد باعث می‌شود که لباس به قسمت‌های مختلف گیر کند و حواس شما را پرت نماید و کراپ ورزشی خیلی تنگ نیز به بافت سینه شما فشار وارد می‌کند و حتی ممکن است تنفستان را دچار مشکل کند و همین موضوع باعث می‌شود که عملکرد شما حین ورزش کردن پایین بیاید. بنابراین سعی کنید از محصولی استفاده کنید که خیلی سفت یا شل نباشد، پارچه آن انعطاف داشته و جنس آن از نخ‌های کشسان، پنبه یا ابریشم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *