مقالات

خرید بهترین نیم تنه های ورزشی در مانو اسپرت

نیم تنه

نیمتنه محکم 110144

تومان۳۷۵,۰۰۰

نیم تنه‌ها جزو لباس‌های زیری هستند که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. البته قبلاً از این نوع لباس بیشتر برای مصارف ورزشی استفاده می‌شد، اما اکنون برای کاربردهای روزمره نیز از این نوع لباس‌ها استفاده می‌شود. از نیم تنه‌های مجلسی نیز برای دورهمی‌ها و مهمانی‌های دوستانه استفاده می شود. با توجه به اینکه لباس نزدیک‌ترین چیز به پوست ما است، پس توصیه می‌شود هنگام خرید نیم تنه ضمن توجه به زیبایی به کیفیت آن نیز دقت کنیم. امروز ما قصد داریم راجع به خرید نیم تنه صحبت کنیم. پس لطفاً ما را تا پایان همراهی بفرمایید.

نیم تنه چیست؟

نیم تنه‌ها یکی از انواع لباس‌ها بوده که فقط قسمت نیم تنه بالایی بدن را می‌پوشانند. در واقع با پوشیدن این نوع لباس قسمت شکم و پهلوی شما نمایان است. نیم تنه‌ها بر اساس پارچه و مدلی که دارند، در هر موقعیتی قابل پوشیدن بوده، اما افراد معمولاً در فصول گرم از آن استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که نیم تنه‌ها در زمان جنگ جهانی دوم که همه کشورها با بحران پارچه مواجه بودند، به وجود آمد و به آنها تیشرت‌های قد کوتاه می‌گفتند. در ابتدا از این نوع لباس برای شنا استفاده می‌شد، اما امروزه افراد با توجه به نوع استایل و موقعیتی که در آن قرار می‌گیرند، از انواع و اقسام مختلف نیم تنه‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه بیشتر راجع به این نوع لباس‌ها صحبت خواهیم کرد.

نیم تنه

انواع نیم تنه‌ها

۱_نیم تنه ورزشی: نیم تنه‌های ورزشی جزو محبوب‌ترین نوع نیم تنه‌ها خصوصاً در میان جوانان و نوجوانان می‌باشد. این لباس دارای دو لایه و پد در قسمت جلویی می‌باشد. در واقع پدها برای ثابت نگه داشتن سینه‌ها می‌باشد تا در حین انجام فعالیت‌های ورزشی از افتادگی سینه جلوگیری کنند. نیم تنه‌های ورزشی معمولاً جذب و تنگ بوده و دارای بند هستند. برای تولید این نوع نیم تنه‌ها از پارچه‌هایی که قابلیت جذب عرق و کشسانی بالایی دارند و زودتر خشک می‌شوند، استفاده می‌کنند؛ چرا که باید نیم تنه‌های ورزشی قابلیت تنفس پذیری و گردش هوای زیادی داشته باشد و بتواند پوست ورزشکاران را در مقابل بیماری‌ها و حساسیت‌ها محافظت نماید.

۲_نیم تنه رسمی: این نوع نیم تنه‌ها که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند، همانطور که از نامشان پیداست رسمی و مجلسی بوده و بانوان بیشتر در مراسمات رسمی و مجالس از آن استفاده می‌کنند. جنس پارچه‌های نیم تنه‌های رسمی معمولاً توری و براق یا مخمل می‌باشد.

۳_نیم تنه اسپرت: نیم تنه‌های اسپرت جزو محبوب‌ترین نوع نیم تنه‌ها بوده که تقریباً در دسته نیم تنه‌های ورزشی قرار می‌گیرند و بیشتر از پارچه‌های پلی استر در طرح‌های جذاب و رنگ‌های شاد تولید می شوند. هنگام استفاده از نیم تنه‌های اسپرت دیگر نیازی به سوتین نمی‌باشد؛ زیرا آن به گونه‌ای است که سینه‌ها را جمع می‌کند. نیم تنه‌ها بر اساس میزان حمایتی که دارند، به سه نوع تقسیم می‌شوند. نوع اول نیم تنه‌هایی با حمایت کم بوده که برای ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی و یوگا مناسب است. نوع دوم حمایت متوسطی داشته و بیشتر برای ورزش‌هایی مانند دو میدانی و دوچرخه سواری استفاده می‌شود. نیم تنه‌های نوع سوم حمایت زیادی داشته و برای ورزش‌های حرفه‌ای و پرتحرک مثل بدنسازی، ایروبیک، مشت زنی و… فوق العاده مناسب است.

۴_نیم تنه فانتزی: نیم تنه‌های فانتزی برای دختران جوانی که به استایل دخترانه علاقه دارند، گزینه فوق العاده مناسبی است. پس اگر می‌خواهید برای استفاده روزمره و در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها از یک نیم تنه شیک و جذاب استفاده کنید، انواع نیم تنه‌های فانتزی را انتخاب کنید. این نوع نیم تنه‌ها در مدل‌های بدون آستین، آستین‌دار و تاپ طراحی و تولید شده‌اند.

۵_نیم تنه هالتر: نیم تنه‌های هالتر به دلیل جذابیت و زیبایی فوق العاده‌ای که دارند، محبوب‌تر بوده البته نسبت به سایر نیم تنه‌ها کمی کوتاه‌تر هستند. این مدل از نیم تنه‌ها بندهای ظریف و جذابی داشته و فرم سینه را بهتر نشان می‌دهد.

۶_نیم تنه بافت یا جین: مشخص است که نیم تنه‌های جین یا بافت برای فصل پاییز یا بهار و یا زمستان مورد استفاده واقع می‌شوند؛ چرا که جنسشان نسبتاً گرم است. می‌توانید آنها را با انواع دامن شلوار کت و کاپشن ست کنید.

۷_نیم تنه تک بند یا بدون بند: این نوع نیم تنه‌ها در قسمت سرشانه یک بند دارند و بیشتر برای استایل‌های کژوال مورد استفاده واقع می‌شود. اما یکی از مدل‌های محبوب و جذاب خصوصاً در میان دختران نوجوان می‌باشد.

۸_نیم تنه آستین‌دار یا بروکارت: مهمترین ویژگی این نوع نیم تنه‌ها این است که انتخاب مناسبی برای بانوانی است که بازوهای توپری دارند. نیم تنه‌های بروکارت در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، ساده و گلدار طراحی و تولید شده و با توجه به ظاهر خاص و کلاسیکی که دارند، برای تولید آنها بیشتر از پارچه‌های ابریشمی و ظریف بهره گرفته می‌شود.

۹_نیم تنه یقه اسکوپ: نیم تنه‌های یقه اسکوپ جزو پرطرفدارترین نوع نیم تنه‌ها بوده که معمولاً آستین‌های بلندی دارند. در واقع تضاد موجود در فرم دوخت نیم تنه‌های یقه اسکوپ جذابیت آنها را دوچندان کرده است. بانوانی که علاقمند به استفاده از گردنبندها و اکسسوری‌های شلوغ هستند، می‌توانند از این نوع نیم تنه‌ها بهره بگیرند. به طور کلی تنوع دنیای مد به گونه‌ای است که ما نمی‌توانیم حد و مرز خاصی برایش قائل شویم. به همین دلیل ممکن است شاهد انواع و اقسام نیم تنه‌ها باشیم که در هیچ دسته و گروهی قرار نمی‌گیرند؛ ولی در عین حال جذابیت و زیبایی فوق العاده‌ای دارند. پس سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که با سلیقه و اندام شما متناسب باشد.

نیم تنه ورزشی زنانه

نیم تنه ورزشی زنانه چیست؟

انواع محبوب لباس‌ها برای استفاده‌های ورزشی بوده که علاوه بر افزایش زیبایی بدن، فرم دهی سینه‌ها را بهتر کرده و باعث می‌شوند که در حین انجام فعالیت‌های ورزشی راحت‌تر باشید. این نوع نیم تنه‌ها هم به صورت تک در بازار وجود دارند و هم به شکل ست با شلوارک شلوار و… در واقع با استفاده از نیم تنه‌های ورزشی زنانه هنگام انجام حرکات کششی و ورزشی از جهش و حرکت سینه‌ها جلوگیری شده و بافت سینه آسیب نمی‌بیند. پس می‌توانید این نوع نیم تنه‌ها را به عنوان یک جایگزین مناسب برای سوتین بپوشید. نیم تنه‌های ورزشی زنانه قابلیت کشسانی خوبی داشته و به دلیل مدلی که دارند شکم، کمر و پهلوها مشخص هستند؛ در نتیجه هنگام انجام حرکات ورزشی بسیار جذاب هستند. نیم تنه‌های ورزشی زنانه دارای پدهایی هستند که به شکل متحرک بوده و قابلیت جداسازی را نیز دارند.

 

مزیت‌های استفاده از نیم تنه ورزشی زنانه

مزیت‌های استفاده از نیم تنه ورزشی زنانه

این نوع لباس‌ها مزیت‌های زیادی دارند که برخی از مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

  • ۱_حفاظت از سینه‌ها و حفظ ظاهر آنها جز یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از نیم تنه‌های ورزشی زنانه می‌باشد. از آنجایی که سینه به گونه‌ای است که درون آن ماهیچه‌ای وجود ندارد، ممکن است در حین انجام حرکات ورزشی دچار آسیب شود. از طرف دیگر ضمن انجام فعالیت‌های ورزشی دمای بدن بالا رفته و شروع به چربی سوزی می‌کند. در این میان ممکن است چربی‌های بافت سینه نیز آب شده و سایز آن اندکی کاهش پیدا کند. با استفاده از نیم تنه‌های ورزشی زنانه خصوصاً نیم تنه‌های پددار از کاهش سایز سینه‌ها جلوگیری شده و مانع از افتادگی آنها می‌شود.
  • ۲_دومین وضعیتی که این نوع لباس‌ها دارند حفاظت از بدنتان هنگام ورزش کردن است؛ زیرا نیم تنه‌ها خاصیت کشسانی زیادی داشته و در حین انجام حرکات ورزشی اجازه نمی‌دهند که به گردن، کتف، شانه و کمر شما آسیب وارد شود و به دلیل خاصیت جذبی که دارند، مثل یک قوز بند طبی عمل می‌کنند و از خمیدگی کمر و قوز کردن مانع می‌شوند؛ در نتیجه بدن شما در بهترین فرم حالت خود قرار می‌گیرد.
  • ۳_یکی دیگر از مزیت‌های نیم تنه‌های زنانه ورزشی جذابیت و زیبایی آن است. در واقع شما هنگام مشاهده عضلات شکم و پهلوی خود در حین ورزش کردن احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته و انگیزه‌تان افزایش پیدا می‌کند. با پوشیدن این نوع لباس‌ها دیگر نیازی به تاپ ورزشی ندارید. از آنجایی که معمولاً نیم تنه‌ها رنگ‌های شادی دارند، حس لطافت و زنانگی را نیز به شما القا خواهند کرد.
  • ۴_فایده دیگر استفاده از این محصولات جلوگیری از به وجود آمدن فشار در یک نقطه از بدن می‌باشد؛ زیرا فرم بدن را در بهترین حالت ممکن نگه داشته و در حین ایجاد فشار آن را در مناطق مختلف پخش می‌کند و نمی‌گذارد این فشار به طور مستقیم در یک نقطه اعمال شود. پس به این مسئله دقت کنید و بدانید که عدم استفاده از نیم تنه ورزشی ممکن است باعث ایجاد فشار به سینه‌ها و کمر شده و ممکن است فرم بدن را از حالت طبیعی به خمیدگی تغییر دهد و یا به ستون فقرات فشار وارد شود.

خرید نیم تنه زنانه

نکات مهم هنگام خرید نیم تنه زنانه

همانطور که گفتیم نیم تنه جزو محبوب‌ترین پوشش‌های ورزشی در میان بانوان بوده که در باشگاه‌ها به وفور استفاده می‌شود. در این میان داشتن جذابیت ظاهری برای حفظ سلامتی بدن بانوان نیز کمک کننده است. این نوع پوشش در رنگ‌های شاد در بازار وجود دارد که جان ورزش را دو برابر می‌کند و باعث افزایش اعتماد به نفس بانوان می‌گردد. هنگام خرید نیم تنه‌های ورزشی زنانه به جنس آن توجه زیادی داشته باشید. جنس این محصول باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر جذب عرق توانایی عبور هوا را داشته باشد تا بدن خنک نگه داشته شود. پس سعی کنید هنگام خرید گزینه‌هایی را انتخاب کنید که کیفیت دوخت و جنس خوبی داشته باشد. از طرفی پوشیدن نیم تنه‌های ورزشی بسیار تنگ ممکن است هنگام ورزش کردن توان حرکتی شما را کم کند، یا گشاد بودن آن نیز باعث صدمه به بافت سینه‌های شما گردد. پس به سایز نیم تنه نیز توجه کنید و گزینه کاملاً متناسب با خود را خریداری نمایید. می‌توانید به وب سایت مانا اسپرت مراجعه کرده و ضمن مشاهده انواع و اقسام نیم تنه‌های زنانه و دخترانه بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید و درب منزل تحویل بگیرید.

سایز نیم تنه زنانه

نکاتی راجع به سایز نیم تنه زنانه

ابتدا باید بگوییم که اگر قصد خرید یک نیم تنه برای مصارف ورزشی را دارید، سعی کنید گزینه‌ای را خریداری کنید که سایز بند آن متناسب با شما باشد تا بتواند به راحتی از سینه‌های شما حفاظت ‌کند؛ زیرا بند نیم تنه به هیچ وجه نباید هنگام ورزش کردن روی شانه‌های شما بلغزد. از طرفی نباید آنقدر تنگ باشد که روی پوستتان جا بیندازد. پس سعی کنید نیم تنه‌ای را که دقیقاً متناسب با سایز شماست بخرید. بعضی از نیم تنه‌ها هستند که قابلیت تنظیم سایز دارند و شما می‌توانید هنگام خرید آن را متناسب با اندام خود تنظیم نمایید. بیشتر نیم تنه‌های اسپرت ساختاری یک تکه داشته و از قسمت سر پوشیده می‌شوند، بدین ترتیب راحت‌تر هستند. نمونه‌های دیگری از نیم تنه‌ها وجود دارند که از قسمت پشت یا جلو به وسیله دکمه یا زیپ بسته می‌شوند، اما توصیه ما این است که از این مدل‌ها برای فعالیت‌های ورزشی استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است تحت فشار اعمال شده باز شوند. پس به طور کلی به مسئله سایز نیم تنه خصوصاً نیم تنه‌های ورزشی دقت زیادی داشته باشید.

قیمت نیم تنه ورزشی

قیمت نیم تنه ورزشی

هنگام خرید نیم تنه‌های ورزشی علاوه بر توجه به نکاتی مانند جنس پارچه، سایز و نوع دوخت، به قیمت آن نیز توجه ویژه‌ای خواهد شد. اما عوامل متعددی هستند که تعیین کننده قیمت نیم تنه‌های ورزشی زنانه می‌باشند. به عنوان مثال کیفیت و جنس پارچه یکی از عوامل تاثیرگذار روی قیمت محصول بوده و یا برند و جنس نیم تنه تعیین کننده خواهند بود. معمولاً نیم تنه‌های ورزشی و اسپرت نسبت به نیم تنه‌های مجلسی و فانتزی قیمت کمتری دارند. در صورتی که این محصول را از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی خریداری کنید، به دلیل حذف واسطه‌ها احتمال اینکه محصولات را با قیمت کمتری خریداری کنید، بیشتر است. پس بهتر است به فروشگاه‌های معتبری مانند مانا اسپرت مراجعه کرده و ضمن مشاهده قیمت‌ها گزینه مورد نظرتان را خریداری کنید.

کلام آخر

ملاحظه کردید نیم تنه‌ها لباس‌های پرطرفدار و زیبا هستند که از یک تکه جداگانه روی سینه برخوردار هستند. برخی از انواع نیم تنه‌ها دارای بند بوده و برخی دیگر به شکل دکلته می‌باشند. به صورت کلی همه نیم تنه‌هایی که در بازار وجود دارد را می‌توانیم به دو نوع فانتزی و ورزشی تقسیم کنیم. نمونه‌های فانتزی از پارچه‌های لطیف با تزیینات تور و گلدوزی دوخته می‌شوند و برای مجالس و دورهمی‌ها مناسب هستند، اما نمونه‌های ورزشی از پارچه‌های پنبه‌ای پلی استر بوده که هنگام حضور در باشگاه‌های ورزشی پیاده‌روی و انجام ورزش‌های مختلف مورد استفاده واقع می‌شود. هنگام خرید این محصولات باید به نکاتی راجع به جنس، سایز و نحوه دوخت آنها توجه کنید. در این مقاله ما راجع به خرید نیم تنه و مطالب مرتبط با آن صحبت کردیم. امیدواریم توانسته باشیم با بیان این مطالب اطلاعات مفیدی را در اختیار شما دوستان گرامی قرار دهیم. در پایان از صبر و شکیبایی شما دوستان گرامی سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_انواع بندهای نیم تنه به چه شکل است؟

بندهای ضربدری، بندهای یک تکه و بندهای دوتایی.

۲_چرا باید نیم تنه ورزشی بخریم؟

یک نیم تنه خوب ضمن داشتن زیبایی، حس و حال ورزش کردن را به شما منتقل می‌کند و از درد کمر و گردن و آسیب زدن به بافت‌های سینه پیشگیری خواهد کرد.

۳_چطور بفهمیم که نیم تنه دقیقاً سایز ما هست یا نه ؟

هنگام پوشیدن آن سعی کنید دو انگشتتان را از زیر بند نیم تنه رد کنید. اگر انگشتان شما به سختی عبور کرد، احتمالاً سایز آن مناسب شما نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *