مقالات

جدیدترین ست ورزشی زنانه + لیست قیمت

ورزش کردن از جمله فعالیت‌هایی است که علاوه بر اینکه می‌تواند روی سلامت جسمی تاثیر بسزایی بگذارد؛ باعث بهبود روحیه افراد نیز شده و در آنها حس شادابی و اعتماد به نفس را به وجود می‌آید. همچنین ورزش کردن باعث کاهش فوق العاده استرس و اضطراب شده و با بیشتر کردن تمرکز افراد، سبب می‌شود که آنها در زندگی روزانه تصمیم گیری‌های بهتری داشته باشند. از طرفی حتماً می‌دانید که برای ورزش کردن به لباس‌های خاصی احتیاج است که ممکن است خیلی از افراد درباره انواع آنها اطلاعی نداشته باشند؛ به همین دلیل ما می‌خواهیم در این مطلب در مورد ست ورزشی زنانه و دخترانه و همینطور درباره لباس باشگاه زنانه صحبت کرده و نکات خوبی را در اختیارتان بگذاریم. پس اگر شما نیز به کسب اطلاعات کاربردی در این زمینه جالب علاقه دارید، به شما توصیه می‌کنیم تا پایان مطلب ما را همراهی بفرمایید.

 

ست ورزشی زنانه

ست ورزشی زنانه چیست؟

ست‌های ورزشی زنانه معمولا شامل دو تکه لباس می‌شوند که قسمت بالاتنه و پایین تنه را می‌پوشاند. این ست‌ها انواع مختلفی دارند و می‌توانند به شکل تاب و شلوارک، نیم تنه و شلوار و… باشند. استفاده از ست‌های ورزشی سبب می‌شود تا افراد هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین و سبک، احساس راحتی داشته و بتوانند با آزادی عمل بیشتری انواع حرکت‌ها را پیاده سازی کنند. این ست‌ها شکل بدن را حفظ کرده و سبب می‌شوند که بخش‌های مختلف بدن بانوان فرم زیباتری به خود بگیرد. تولید کننده صنایع پوشاک معمولاً سعی می‌کنند این ست‌ها را از جنس‌های مرغوب تهیه کرده تا بتوانند به خوبی رطوبت را جذب کنند و موجب آسیب به پوست بدن افراد نشود.

ست لباس ورزشی زنانه

ست لباس ورزشی زنانه

امروزه در بازار ست لباس ورزشی زنانه بسیار متنوع بوده و انواع لباس‌ها را شامل می‌شود. شلوارک و نیم تنه یکی از ست‌هایی است که معمولاً بانوان آن را پوشیده و به انجام فعالیت‌های بدنی می‌پردازند. نیم تنه‌ها نوعی از لباس زیر زنانه بوده که دو سری بند پهن در بخش شانه‌ها و یک تکه در بخش سینه‌ها دارند. نیم تنه‌ها بسیار راحت و نرم می‌باشند و می‌توانند فرم سینه‌ها را به خوبی نگه داشته و به آنها ظاهری قشنگ‌تر ببخشند. سینه‌ها از پوست و چربی تشکیل شده‌اند و ماهیچه ندارند؛ به همین دلیل در صورتی که پشتیبانی مناسبی نداشته باشند، می‌توانند هنگام انجام تمرینات ورزشی که فرد عرق می‌کند، دچار افتادگی و آسیب شوند که شما با پوشیدن نیم تنه‌های مناسب از این اتفاق جلوگیری به عمل می‌آورید. ضمناً این محصولات از جهش بیش از حد و حرکت سینه اجتناب می‌کنند و باعث می‌شوند به بافت آن صدمه وارد نشود. همچنین نیم تنه‌ها، شخص را از دردهای گردن، کمر، کتف و شانه‌ها محافظت می‌کنند. نیم تنه‌های ورزشی که با مدل‌های مختلف در فروشگاه‌ها وجود دارند، بیشترین میزان حمایت را از بافت سینه به عمل می‌آورند و برای کسانی که فعالیت‌های سنگین بدنسازی را نیز انجام می‌دهند، بسیار مناسب‌اند. در صورتی که نیم تنه‌ها را با یک شلوارک ورزشی مناسب که مانع عرق سوز شدنتان شود ست کنید، می‌توانید احساس ریلکس بودن بیشتری داشته باشید و به راحتی ورزش کنید. یکی دیگر از ست‌های لباس ورزشی زنانه استفاده از تاپ و شورتک است. تاپ‌های ورزشی بسیار گوناگون بودند و برخی از آنها طرح‌های چاپی نیز دارند و به دلیل رنگ‌های شادی که در آنها به کار می‌رود، می‌توانند در بالا بردن روحیه ورزشی شما بسیار موثر باشند. شورتک‌های ورزشی نیز برای کسانی که به صورت حرفه‌ای و یا آماتور ورزش می‌کنند بسیار مناسب بوده و انتخاب نوع آنها بستگی به ورزشی است که انجام می‌دهید. رنگ‌بندی این محصولات بسیار متفاوت بوده و شما می‌توانید رنگ آنها را با تاپی که می‌پوشید، ست نمایید. اندازه این محصولات معمولا تا وسط ران بوده و مدل آن باید طوری باشد که مانع از انجام تمرینات ورزشی شما نشود. برخی از شرکت‌های تولید کننده لباس، شورتک‌ها را با طراحی جیب‌دار تولید کرده که بسیار پرطرفدار است. در صورتی که پوست حساسی دارید، بهتر است از شورتک ضد بو و ضد حساسیت خریداری کنید.

لباس باشگاه زنانه

لباس باشگاه زنانه

در صورتی که تمایل دارید برای ورزش کردن به باشگاه بروید، می‌توانید از انواع مختلف لباس استفاده نمایید. یکی از ست‌های محبوب در باشگاه استفاده از کراپ و شلوارک است. کراپ ترکیبی از تاپ و سوتین بوده که اندازه کوتاهی دارد و فقط نیم تنه بالایی بدن را می‌پوشاند. نوع ورزشی این محصولات از پارچه‌هایی با کشسانی بالا تولید شده شما می‌توانید و در صورت تمایل از مدل سوتین لیفت دهنده و یا سوتین بند متحرک آن که برای فرم‌دهی بهتر به سینه است، بخرید. شلوارک‌های زیادی هستند که می‌توانند با کراپ‌ها ست شوند و استفاده از این ترکیب برای کسانی که تمرین سخت می‌کنند و دوندگان، مناسب‌تر است. در صورتی که از شلوارک‌هایی که شما را هنگام تعریق خشک و خنک نگه می‌دارند و موجب سایش و عرق سوز شدن نمی‌شوند، استفاده نمایید؛ می‌توانید عملکرد خود را هنگام ورزش کردن به شدت بالا ببرید. معمولا قد شلوارک‌های ورزشی روی زانو یا کمی بالاتر از زانو است و پوشیدن آنها سبب می‌شود فرم ران و باسن بانوان به خوبی شکل گرفته و از آن محافظت شود. جالب است بدانید که داشتن دوخت محکم و تن‌خور مناسب باعث می‌شود که افراد بدنساز بتوانند تمرینات خود را با تمرکز بیشتری انجام دهند. ست بعدی که مناسب باشگاه می‌باشد استفاده از تاپ و شورت است؛ زیرا به دلیل اینکه به هیچ وجه جلوی دست و پا را نگرفته، می‌تواند آزادی عمل بالاتری را به فرد داده و به او در انجام تمرینات ورزشی کمک شایانی کند. تاپ‌ها محصولاتی هستند که کاملا سبک و راحت بوده و در صورتی که با ابعاد فیزیکی بدنتان تناسب داشته باشد، می‌توانند باعث افزایش روحیه و دقت بیشتر شما هنگام تمرین کردن شوند. این محصولات اغلب از جنس نخ، پلی استر و تریکو بوده و به دلیل درشت بودن الیاف آن، حالت کشسانی و براق بودن، باعث می‌شود تا بدن ورزشکار در حین تمرین کردن اذیت نباشد. این محصولات در مدل‌های بدون آستین و آستین‌دار وجود دارد که شما می‌توانید طبق سلیقه خود از هر کدام از آنها بهره بگیرید. بندهای مورد استفاده در تاپ متفاوت بوده و در انواع مدل‌های خلبانی، دوبنده، ضربدری و… موجود می‌باشد. در صورتی که فعالیت ورزشی شما سنگین است؛ بهتر است از تاپ‌های ضد آب استفاده کنید که پس از تعریق، تاپ سنگین و بدبو نشده و الیاف آن دچار تخریب نشوند. شما می‌توانید تاپ‌ها را با انواع شورت‌های ورزشی مطابقت دهید. شورت‌ها در برابر تنش‌های مسابقات ورزشی و خطرهای احتمالی در حین ورزش، بسیار مقاوم هستند و به دلیل اینکه معمولاً از پارچه‌های سبک تهیه می‌شوند، انتخابی ایده آل برای انجام انواع فعالیت‌های ورزشی می‌باشند.

ست ورزشی دخترانه

ست ورزشی دخترانه

معمولاً دختران برای انجام ورزش به لباس و پوشش خود اهمیت زیادی می‌دهند و یکی از دلایل این امر این است که لباس و رنگ آن می‌تواند تاثیر بسزایی روی انگیزه فرد گذاشته و هیجان او را جهت ورزش کردن بالا ببرد. در صورتی که می‌خواهید از یک ست ورزشی دخترانه مناسب استفاده کنید، می‌توانید کراپ و شورتک را انتخاب کنید. کراپ‌ها از سوتین و نیم تنه‌ها بلندتر بوده، اما مدل کلی قسمت سینه کراپ و نیم تنه مشابه است و هم نوع کاپ‌دار و هم بدون کاپ آن وجود دارد. ضمناً پوشش‌دهی کراپ‌ها نسبت به سوتین بیشتر است و می‌توان آن را با انواع و اقسام لباس‌ها مانند شلوار، شلوارک و شورتک ست نمود. کراپ‌ها دو عدد پد در جلوی خود داشته که از افتادگی سینه حین حرکات ورزشی جلوگیری می‌کند. نوع ورزشی این لباس‌ها معمولاً تنگ و اندامی هستند، قدرت جذب تعریق بالایی دارند و جنس‌های مرغوب آنها می‌تواند از انواع حساسیت‌های پوستی ورزشکاران جلوگیری به عمل آورد. کراپ‌ها در مدل‌های ساده، طرح‌دار و راه راه وجود دارد. شورتک‌های ورزشی نیز محصولاتی هستند که با اندازه مناسب خود، موجب محدود کردن فعالیت‌های ورزشی نشده و برای ورزش‌هایی مانند بدنسازی، فیتنس، دو و میدانی، والیبال، بسکتبال و… مورد استفاده واقع می‌شود. شورتک‌ها در مدل‌های فشن، گشاد، تنگ، کمربنددار و جیب‌دار تولید می‌شوند که شما می‌توانید بسته به سلیقه خود و ورزشی که انجام می‌دهید، از هر کدام از آن بهره بگیرید. همچنین سعی کنید از جنس‌های با کیفیت آن که امکان گردش هوا را فراهم می‌کند و ضد حساسیت می‌باشند، استفاده نمایید تا دچار مشکل نشوید. ست زیبای دخترانه ورزشی دیگر نیز می‌تواند استفاده از شرت و نیم تنه باشد. این محصولات تمامی قفسه سینه را پوشانده و برای ورزش‌های متفاوت قابل استفاده می‌باشد. در صورتی که قصد دارید این محصول را خریداری کنید؛ توصیه می‌کنیم از پارچه‌های نرم، کشی و قابل تنفس آن بهره بگیرید تا پوست شما را دچار آلرژی نکند و حین ورزش کردن جلوی دست و پا را نگیرد. لازم به ذکر است که نوع فانتزی نیم تنه‌ها کمتر در بازار وجود دارد و معمولاً برای استفاده‌های ورزشی مناسب نیستند. ضمنا شورت ورزشی است که با نیم تنه ست می‌کنید، نباید خیلی گشاد یا تنگ باشد و الیاف آن طوری بوده که بتواند رطوبت را جذب کرده و گرما را عبور دهد. پس بهتر است متناسب با سایز خود و رنگ مورد علاقه‌تان، گزینه مد نظرتان را انتخاب نمایید و از بهترین جنس‌های آن بهره بگیرید. ضمناً به شستشوی شورت ورزشی توجه ویژه‌ای داشته باشید و برای شستن آن از مواد شوینده حساسیت زا استفاده نکنید. همچنین ترجیحاً سعی کنید شورت ورزشی خود را در ماشین لباسشویی نیندازید و با استفاده از آب گرم و صابون آن را بشویید. بهتر است بدانید که شورت ورزشی مناسب باید در طول زمان ورزش کردن، خشک و خنک باقی بماند و جنس آن طوری باشد که مقاومت خوبی در برابر سایش و پاره شدن داشته باشد.

قیمت و نحوه خرید ست ورزشی زنانه

قیمت و نحوه خرید ست ورزشی زنانه

همانطور که می‌دانید امروزه با وجود تورم و نوسانات نرخ ارز نمی‌توان روی یک محصول قیمت معینی گذاشت؛ ست‌های ورزشی زنانه نیز از این واحد مستثنا نبوده و قیمت آنها دائماً در حال تغییر و تحول است. به عنوان مثال شما می‌توانید یک ست ورزشی را با قیمت پایین یا بسیار بالایی در بازار مشاهده کنید که این اتفاق به دلیل جنس مختلف پارچه، طراحی و برند سازنده آن است. اما به طور کلی از هر کدام از ست‌های ورزشی زنانه را که بخواهید خریداری کنید؛ می‌توانید آن را با قیمت ۲۰۰ هزار تومان به بالا در بازار پیدا کرده و طبق بودجه در دسترستان، هر کدام از آنها را انتخاب نمایید. جهت خرید اینگونه محصولات می‌توانید به دو روش عمل کنید. در شیوه اول می‌توانید به صورت حضوری به فروشگاه‌های فروش لوازم ورزشی سطح شهرتان مراجعه کرده و پس از مشاهده کالا و اطمینان از کیفیت آن، محصول را بخرید. در روش غیر حضوری می‌توانید به سایت‌های مختلف اینترنتی مراجعه کرده و با مقایسه قیمت‌ها در این سایت‌ها، گزینه مد نظرتان را انتخاب و ثبت سفارش کنید. دقت داشته باشید در صورتی که محصولات برندهای خارجی خریداری کنید؛ ممکن است هزینه‌هایی مانند حمل و نقل و گمرک نیز به نرخ نهایی لباس ورزشی افزوده شود. اما در خرید غیر حضوری شما دیگر نگران مشکلات خرید حضوری مانند ترافیک و هزینه‌های رفت و آمد نخواهید بود.

سخن آخر

همانطور که می‌دانید، ورزش از لحاظ مختلفی برای سلامتی بدن بسیار مفید است و متخصصان توصیه می‌کنند حداقل سه روز در هفته را به انجام فعالیت‌های بدنی بپردازید تا علاوه بر اینکه ماهیچه‌های بدنتان تقویت شود، گردش خونتان بهبود یابد و سموم بدنتان از طریق تعریق خارج شود؛ احساس نشاط و شادابی در وجود شما افزایش پیدا کرده و اعتماد به نفستان نیز بالاتر رود. از آنجایی که فعالیت‌های ورزشی نیز بسیار متنوع بوده، شما می‌توانید طبق سلیقه خود هر کدام از آنها را انتخاب کرده و انجام دهید. حتماً می‌دانید که برای انجام هر ورزشی لباس منحصر به فردی نیاز است؛ لذا باید ست ورزشی زنانه مناسب خود را خریداری کنید. ضمناً شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مانا اسپرت مراجعه کرده و سوالات خودتان را از کارشناسان مربوطه بپرسید. ما در این مطلب به معرفی انواع ست ورزشی زنانه و قیمت آنها پرداختیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و از مطالعه آن لذت برده باشید. در پایان از اینکه با صبر و شکیبایی ما را همراهی کردید بسیار متشکریم.

سوالات متداول

۱_خصوصیات ست ورزشی زنانه مناسب چیست؟

این ست باید کاملاً با بدن افراد هماهنگی داشته و فرم اندام‌هایشان را بهتر نشان دهد. همچنین جنس آنها از موادی باشد که بتواند رطوبت و عرق را جذب کند و منجر به حساسیت‌های پوستی نشود. این ست‌ها باید سبک باشند و مانع از انجام تمرینات ورزشی فرد نشوند. ضمنا بهتر است که جنس پارچه این ست‌ها در برابر اصطکاک مقاومت خوبی داشته باشد. در آخر نیز باید بگوییم دوخت ورزشی زنانه نباید منجر به ایجاد آسیب روی پوست بدن فرد شود.

۲_بهترین ست ورزشی زنانه کدام است؟

این مسئله کاملا سلیقه‌ای بوده و بستگی به این دارد که شما با کدام یک از این ست‌ها راحت هستید و ورزشی را که انجام می‌دهید، چگونه است. اما می‌توان گفت محبوب‌ترین ست ورزشی زنانه در میان بانوان استفاده از کراپ و شورتک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *