مقالات

قیمت و خرید لگ ورزشی زنانه

لگ ورزشی زنانه

لگ سیملس پشت چین 210120

تومان۲۳۸,۰۰۰

امروزه لگ‌های ورزشی زنانه به عنوان یکی از اصلی‌ترین عناصر در تمرینات ورزشی محسوب می‌شوند؛ چرا که ضمن داشتن ظاهری زیبا بسیار راحت هستند و بانوان هنگام ورزش کردن احساس خوبی را دارند. لگ‌های ورزشی زنانه در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار وجود دارند تا پاسخگوی نیاز انواع و اقسام سلیقه‌ها باشند. در مقاله امروز ما قصد داریم راجع به لگ ورزشی زنانه صحبت کنیم. پس از شما عزیزان دعوت می‌کنیم تا انتهای مقاله در کنار ما بمانید.

لگ ورزشی زنانه چیست؟

حدود نیم قرن است که لگ‌های ورزشی زنانه پا به دنیای مد گذاشته‌اند‌. در واقع اولین لگ‌ها در سال ۱۹۶۰ به شکل شلوارهای چسبان که کمربندهای بزرگی داشتند، وارد بازار شدند. آنها برای انجام حرکات ورزشی و… استفاده می‌شد. امروزه تنوع لگ‌های ورزشی زنانه به حدی بالا رفته است که ممکن است هنگام انتخاب دچار سردرگمی شوید. لگ ورزشی زنانه نوعی شلوار تنگ و چسبان است که از متریال مختلفی تولید شده که خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری بالایی دارد. البته این لگ‌ها منحصراً برای فعالیت‌های ورزشی ساخته نشده‌اند، بلکه طرح‌ها و مدل‌های گسترده‌ای داشته که می‌توان از آن در دورهمی‌ها، مهمانی‌ها و حتی برای پوشیدن در خیابان نیز استفاده کرد. ممکن است برخی از افراد لگ‌ها را با ساپورت اشتباه بگیرند، اما باید بگوییم که لگ‌های ورزشی دارای تفاوت‌های زیادی با ساپورت‌ها هستند. به عنوان مثال لگ‌ها نسبت به ساپورت‌ها راحت‌تر و منعطف‌تر هستند. در ادامه می‌خواهیم راجع به لگ‌های ورزشی زنانه توضیحات بیشتری را به شما عزیزان ارائه دهیم.

مزایای لگ ورزشی

مزایای لگ ورزشی

لگ‌های ورزشی مزیت‌ها و فواید زیادی دارند که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

_این نوع لباس‌ها در مقابل تغییرات دمایی خصوصاً هنگام بروز هوای سرد از پاهای شما محافظت می‌کنند و ضمن گرم کردن پا باعث گردش خون بهتر در آنها شده و از کشیده شدن مفاصل و آسیب دیدگی‌ها جلوگیری خواهند کرد. به همین دلیل است که معمولاً افرادی را می‌بینیم که در مجموعه‌های ورزشی و پارک‌ها در حال دویدن با این نوع لگ‌ها در هوای سرد هستند؛ چرا که با پوشیدن آنها دیگر نگران صدمه‌ها و آسیب‌های احتمالی روی پا پای خود نیستند.

_پوشیدن لگ‌ها پوست پای شما را از خراشیدگی حفاظت کرده و به همین دلیل است که اکثر ورزشکاران با پوشیدن آنها احساس امنیت بیشتری داشته و برای انجام حرکات ورزشی تمرکز بالاتری را دارند، خصوصاً بانوان که پوست نازک‌تری دارند‌. هنگام کار با وسایل ورزشی ممکن است در اثر لخت بودن پاها دچار آسیب‌های سطحی و خراشیدگی‌های جزئی شوید که با پوشیدن لک‌های ورزشی این مسئله کاملاً مرتفع می‌شود.

_یکی دیگر از مزیت‌های لگ‌های ورزشی زنانه خنک بودن و جذب رطوبت آنهاست. همه ما می‌دانیم که هنگام انجام حرکات ورزشی تعریق در بدن ایجاد می‌شود که ممکن است این عرق حرکات ورزشی را دچار اختلال کند. اما با پوشیدن لگ‌ها در حین تمرین همه عرق‌ها جذب شده و با سرعت بالاتری خارج می‌شود؛ در نتیجه ورزشکار احساس راحت‌تری را دارد.

_فایده دیگر لگ‌های ورزشی زنانه این است که از التهابات عضله و درد عضلات پا کم می‌کند. خصوصاً وقتی که ورزشکاران در حال دویدن هستند، احساس فشار بیشتری روی پاهای خود دارند؛ لذا با پوشیدن این نوع لباس‌ها از میزان این فشار کاسته می‌شود. اما باید این نکته را مورد توجه قرار دهید که از پوشیدن لگ‌های تنگ و فوق العاده چسبان پرهیز کنید، چرا که مانع از انجام راحت و سریع تمرینات و حرکات ورزشی خواهد شد.

انواع لگ‌های ورزشی زنانه

انواع لگ‌های ورزشی زنانه

۱_لگ فاق بلند پنبه‌ای رویه دوخت: این نوع لگ‌ها دارای طرح بدون درز بوده و اکثر بانوان ورزشکار آن را دوست دارند؛ چرا که در حین انجام ورزش‌های سنگین مقاومت خوبی را از خود نشان می‌دهند و در عین حال نیز نرم بوده و حس لطافت را به ورزشکار می‌دهد. این نوع لگ‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی موجود بوده که رنگ‌های روشن آن میزان تعریق را بیشتر نشان می‌دهند، اما به طور کلی این مدل لگ‌ها فوق العاده با کیفیت بوده و استحکام را نیز به ورزشکار القا می‌کند.

۲_لگ‌های فاق بلند طرح جین: این لگ‌ها نیز در دسته لگ‌های ورزشی زنانه قرار می‌گیرند که اسپرت‌تر هستند و اگر جزو بانوانی هستید که به لباس‌های اسپرت علاقه دارید، می‌توانید این لگ‌ها را با یک تیشرت یا تاب شیک ست کرده و بپوشید. جنس آنها نیز فوق العاده سبک و راحت و لطیف است و برخلاف جین‌های واقعی بسیار انعطاف پذیر می‌باشند. اگر یک لگ طرح جین فاق بلند را انتخاب کنید، هر اندامی که داشته باشید می‌توانید با این لباس جذاب به نظر برسید. توصیه می‌کنیم برای ورزش‌هایی مانند یوگا یا پیاده‌روی از لگ‌های فاق بلند طرح جین بهره بگیرید.

۳_شلوار لگ براق: این نوع از لگ‌های ورزشی زنان نیز فوق العاده ترند شده و اصلاً از مد نمی‌افتند. اما رنگ مشکی آنها بیشتر ازبقیه رنگ‌ها مورد توجه قرار گرفته است. برخی از بانوان ورزشکار در حین انجام تمرینات ورزشی از شلوار لگ براق در رنگ‌های جیغ‌تر نیز مانند صورتی، نارنجی، سبز فسفری و… استفاده می‌کنند. البته این نوع لگ‌ها برای استایل‌های روزانه و مهمانی‌ها و دورهمی‌ها نیز قابل استفاده بوده و به نوعی می‌توان آنها را مجلسی نیز توصیف کرد. جنسشان فوق العاده خنک بوده و برای تمرینات ورزشی عالی هستند.

۴_لگ‌های ورزشی جیب‌دار: این مدل از لگ‌های ورزشی زنانه نیز دارای یک پارچه اضافه بوده که از آن به عنوان جیب استفاده می‌شود تا بانوان ورزشکار بتوانند وسایلی مانند کلید یا گوشی را داخل جیب قرار دهند. اکثر مدل‌های لگ ورزشی جیب‌دار فاق بلند بوده و از پارچه‌های بسیار نرم و منعطفی دوخته شده‌اند.

۵_لگ ورزشی مخصوص یوگا: خوشبختانه برخی از لگ‌ها منحصراً برای ورزش یوگا طراحی شده‌اند که بانوان می‌توانند با پوشیدن این نوع لگ‌ها احساس لطافت و راحتی بیشتری را داشته باشند، خصوصا در این ورزش به دلیل وجود برخی از فعالیت‌های کششی احتمال باز شدن درز‌های لگ وجود ندارد.

۶_لگ‌های شلوارکی: این مدل از لگ‌ها شکم و پهلوی شما را به خوبی می‌پوشاند. برای بانوانی که نمی‌خواهند هنگام تمرین شلوار کامل بپوشند، بسیار مناسب است؛ چرا که لگ‌های شلوارکی تا زانو هستند و معمولاً قسمت‌های حساس پای شما را در حین تمرینات ورزشی می‌پوشانند. در عین حال راحتی و خنکی بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورند؛ زیرا قسمتی از پای شما بدون پوشش بوده و جای تنفس بیشتری را خواهد داشت. ورزشکاری که قد کوتاه‌تری دارند، معمولا از لگ‌های شلوارکی استفاده می‌کنند؛ چرا که اندام آنها را زیباتر نشان می‌دهد.

جنس لگ ورزشی زنانه

لگ‌های ورزشی زنانه نیز مانند هر نوع لباسی از جنس‌ها و پارچه‌های مختلفی ساخته شده‌اند که انتخاب آنها بسته به ترجیحات شخصی و نوع ورزش دارد. لگ‌های ورزشی زنانه از جنس‌های زیر طراحی و دوخته می‌شود.

۱_لگ ورزشی زنانه پنبه‌ای: لگ‌هایی که از الیاف پنبه‌ای ساخته می‌شوند فوق العاده نرم و قابل تنفس بوده و برای بانوانی که بیشتر به دنبال راحتی در باشگاه هستند، بسیار مناسب است. البته این جنس‌ها ممکن است در برابر حرکات کششی مقاومت چندانی نداشته باشند، اما تعریق را کاملاً جذب می‌کنند. بیشتر بانوان از لگ‌های ورزشی پنبه‌ای برای فعالیت‌هایی مانند یوگا که ملایم‌تر هستند، استفاده می‌کنند.

۲_لگ‌ پلی استر: لگ پلی استر نیز خاصیت دفع عرق بالایی داشته و برای بانوانی که ورزش‌های سنگین کار می‌کنند، مناسب‌تر است. البته نسبت به لگ‌های پنبه‌ای خاصیت تنفس پذیری کمتری داشته و بوها را در خود نگه می‌دارد. حتماً این نوع لگ‌ها را باید کاملاً مرتب و منظم بشویید تا بوی بد ندهند.

۳_لگ ورزشی به جنس نایلونی: لگ‌های ورزشی که جنس نایلونی دارند، برای عرق آوری نیز عالی عمل می‌کند. اما اشکالی که این نور لگ‌ها دارند، این است که نایلون زود جمع می‌شود. پس هنگام شستشوی لگ‌های ورزشی به جنس نایلونی باید آن را با آب ولرم یا خنک بشویید تا لگ ورزشی شما خراب نشود.

جنس لگ ورزشی زنانه

خرید لگ ورزشی زنانه

هنگام خرید لگ ورزشی زنانه باید به نکات مختلفی توجه کنیم که برخی از مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

_ جنس: اولین نکته توجه به جنس لگ ورزشی است. همانطور که ملاحظه کردید لگ‌های ورزشی زنانه در جنس‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که شما با توجه به شرایط خود آن را انتخاب می‌کنید. هدف ما این است که برای فصول سرد سال از لگ‌هایی که جنس گرم‌تری داشته و یا پشمی یا کرکی هستند، استفاده کرده و برای فصل‌های بهار و تابستان از لگ‌های خنک‌تر و سبک‌تر انتخاب کنید. در این میان باید به پوست خود نیز توجه کنید. اگر جزو کسانی هستید که پوست حساسی دارند، لگی را انتخاب کنید که میزان نخ آن بیشتر است تا پوست شما را دچار التهاب و حساسیت نکند.

_کیفیت دوخت : در حین خرید لگ‌های ورزشی زنانه به کیفیت دوخت آن نیز دقت کنید که در حین انجام حرکات ورزشی درزهای آن پاره نشود و دچار آسیب نگردد.

_ سایز و قد : هنگام خرید ضمن توجه به اندام و مدل پاهای خود باید به قد و سایز لگ نیز توجه کنید که تا روی مچ هستند. لگ‌های بلند و آنهایی که به صورت برمودا یا سه چهارم هستند را نیم لگ می‌نامند. ضمناً باید به سایز و کش کمر آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. به گونه‌ای که هنگام پوشیدن آن احساس کاملاً راحتی را داشته باشید.

خرید لگ ورزشی زنانه

قیمت لگ ورزشی زنانه

حال که با مزیت‌ها و کاربردهای فراوان لگ‌های ورزشی زنان آشنا شده‌اید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که این نوع لباس‌ها با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که قیمت لگ ورزشی زنانه بستگی به عوامل مختلفی دارد. به عنوان مثال جنس این لباس روی قیمت نهایی آن تاثیرگذار است. هر چقدر جنس لگ ورزشی زنانه بهتر و با کیفیت‌تر باشد، طبیعتاً قیمت بالاتری نیز دارد. البته شرایط خرید و میزان عرضه و تقاضا و عوامل دیگری مانند نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت دلار نیز می‌تواند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم روی این نوع لباس‌ها تاثیرگذار باشد. برای خرید لگ‌های ورزشی زنانه می‌توانید از دو روش حضوری و اینترنتی استفاده کنید. در روش حضوری مستقیماً وارد فروشگاه شده و لباس را از نزدیک دیده و خرید می‌کنید. اما در روش اینترنتی فروشگاه معتبر مورد نظرتان مراجعه کرده و گزینه مورد نظر را انتخاب خواهید کرد. مزیت روش دوم این است که می‌توانید ظرف مدت زمان کوتاهی لگ‌های ورزشی زنانه را در فروشگاه‌های مختلف مورد مقایسه قرار داده و از نظر قیمتی بهترین گزینه را انتخاب کنید.

قیمت لگ ورزشی زنانه

کلام آخر

لگ‌های ورزشی زنانه از جمله لباس‌هایی هستند که این روزها در میان بانوان طرفداران زیادی پیدا کرده است. این شلوارهای تنگ و چسبان در عین حال که به شما احساس راحتی را می‌دهند، اندام شما را زیباتر کرده و حس بهتری را در حین انجام حرکات ورزشی به شما القا خواهند کرد. شرکت‌های تولید کننده این نوع لباس‌ها آنها را در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی طراحی و روانه بازار می‌کنند؛ بنابراین افراد می‌توانند با هر سلیقه و بودجه‌ای که دارند، گزینه مناسب خود را خریداری نمایند. این نوع لباس‌ها علاوه بر استفاده در باشگاه‌ها و برای تمرینات ورزشی، برای دورهمی‌ها و مهمانی‌ها کاربرد داشته و در همه فصل‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت مانا اسپرت مراجعه کنید. در مقاله امروز ما به طور مفصل راجع به لگ ورزشی زنانه صحبت کردیم. امیدواریم توانسته باشیم با بیان این مطالب اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهیم. در پایان از صبر و توجه شما دوستان گرامی نهایت تشکر را داریم.

سوالات متداول

۱_آیا می‌توان به جای لگ ورزشی از ساپورت استفاده کرد؟

لگ‌ها در دسته شلوارها جای می‌گیرند و ساپورت‌ها در دسته جوراب شلواری‌ها قرار دارند. پس باید بگوییم که ساپورت‌ها به هیچ عنوان برای انجام حرکات ورزشی مناسب نیستند. پس نمی‌توانید از ساپورت‌ها به جای لگ ها در حین انجام تمرینات ورزشی استفاده کنید.

۲_آیا باید زیر لگ‌ها شورت هم پوشیده شود؟

اگرچه این مسئله کاملاً سلیقه‌ای و شخصی بوده برخی از افراد معتقدند که با پوشیدن شورت از انتقال عفونت‌ها و باکتری‌های روی لوازم و دستگاه‌های ورزشی به ناحیه تناسلی جلوگیری می‌کنند، برخی دیگر نیز اعتقاد دارند که با پوشیدن شورت و لگ به صورت همزمان انجام فعالیت‌های ورزشی برایشان دشوار خواهد شد. با این وجود این مسئله کاملاً سلیقه‌ای و شخصی می‌باشد.

۳_یک لگ ورزشی چقدر باید تنگ باشد؟

سایز لگ ورزشی بسیار اهمیت دارد. سعی کنید گزینه‌ای را انتخاب کنید که کمر آن نسبتاً محکم باشد تا در حین انجام تمرینات ورزشی به پایین نیاید. البته پوشیدن لگ‌های فوق‌العاده تنگ نیز ضمن داشتن ضرر هنگام انجام تمرینات ورزشی حس بدی را به شما منتقل می کند.

۴_لگ‌های ورزشی برای چه ورزش‌هایی مناسب هستند؟

این نوع لباس‌ها برای انواع و اقسام ورزش‌ها مناسب هستند. اما برای ورزش‌هایی که حرکات کشسانی و انعطاف پذیری زیادی در آنها وجود دارد، مناسب‌ترند. ورزش‌هایی مانند ژیمناستیک، ایروبیک، بدنسازی، یوگا و… برای ورزش‌هایی مانند بسکتبال، والیبال، فوتبال و… نیز از لگ‌های ورزشی زنانه بهره گرفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *